Como hemos venido informando, los ribadenses han tenido constancia de la apertura de una cafetería con terraza entarimada en Illa Pancha por la presencia de algunas fotos en las redes sociales y rumorología variada. El negocio se ha puesto en marcha de un día para otro sin ningún tipo de publicidad previa -algo a lo que no nos tiene acostumbrados en absoluto el programa «Faros de España»-, y en ausencia total de aclaraciones/información por parte del Concello de Ribadeo. En base a esto, y en el marco del inicio de una nueva actividad con modificaciones importantes en el terreno de la isla, nos hemos dirigido al Concello de Ribadeo para pedirle información sobre dicha actividad, con horarios privados asimilados automáticamente a una apertura restringida de la isla, un bien público. Los puntos sobre los que se ha pedido información son, textualmente, los siguientes :
1º. Se a nova cafetería e terrazas posta en marcha na Illa Pancha conta ca pertinente licenza de actividade.
2º. Se na devandita licenza están especificadas as condicións de acceso libre para os veciños de Ribadeo e visitantes.
3º. Se o Concello de Ribadeo ten coñecemento do horario anunciado en redes sociais e este horario foi autorizado.
4º. Se as condicións de acceso concordan co previsto na Lei de Costas con respecto ao uso público da zona de transito de seis metros da beira do mar, sen que a devandita lei e o Regulamento que a desenvolve sinalen ningunha limitación horaria na devandita franxa de seis metros.
5º. Se as obras realizadas, escaleiras, varandas, terrazas, etc. se axustan ao proxecto presentado pola empresa concesionaria.
6º. Se a nova actividade non engade novos riscos de afección ambiental ao proxecto anterior que confirman os seis informes do Defensor del Pueblo emitidos entre o 16 de febreiro de 2017 e o 10 de outubro de 2018, nos que se facía fincapé na obrigatoriedade de avaliar, non so as obras interiores do edificio do faro, como argumentaba a Autoridade Portuaria, senón toda as actividades posteriores, incluíndo a presencia humana, os automóbiles, a eliminación de residuais, os animais de compañía, etc.
7º. Se hai unha solución satisfactoria ao problema do verquido de residuais, agora notablemente incrementados, tendo en conta que o proxecto de nova fosa séptica, sometido a exposición pública en agosto de 2018 segue sen resolución a día de hoxe, segundo informes de Augas de Galicia.
8º. Se as alteracións da paisaxe provocadas pola nova actividade foron avaliadas e autorizadas por Paisaxes de Galicia de acordo ca lexislación vixente.
Un correo similar ha sido enviado a Puertos de Ferrol-San Cibrao, omitiendo los puntos que conciernen directamente al Concello de Ribadeo. Seguidamente procederemos a contactar con Costas, Paisaxes de Galicia y el Defensor del Pueblo para obtener información sobre los cambios operados en la isla -que van mucho más allá de una inofensiva mano de pintura en la fachada del antiguo faro-, y sobre la decisión de origen desconocido que delimita horarios y períodos de apertura de Illa Pancha.
Asociación « Por Nuestro Faro »