Burela, 12 de agosto de 2021. Burela estivo presente na carreira Colina Triste, entre Soria e Burgos, grazas á participación de Kiko Muñoz, da asociación Debra Alas de Vida, que acompañou a Borja Gómez, coñecido ciclista galego con síndrome de down. O Concello quixo recoñecer a súa labor coa celebración dunha recepción. Xunto a eles, no acto celebrado nas últimas horas, estiveron o alcalde, Alfredo Llano, e o concelleiro de Deportes, Ramiro Fernández.
Kiko Muñoz explicou que “fue un recibimiento que le hicieron en el Concello a Borja Gómez, que es un chico con síndrome de down de Ponteareas, que es muy conocido en el mundillo ciclista porque representa un ejemplo de integración y de inclusión de las personas con diversidad funcional en el mundo del deporte. Fue un honor para nosotros poder contar con él en la carrera de Colina Triste representando a la asociación Alas de Vida y fue un pequeño homenaje que le quiso rendir el Concello de Burela a este deportista. Yo también me llevo la satisfacción personal de poder compartir la experiencia con él. Se trata de fomentar la integración de estas personas. Para mí es muy gratificante poder ejercer de apoyo de este chico y gozar de su amistad”.
Muñoz, da asociación Debra Alas de Vida, valorou o apoio que reciben as súas iniciativas, tanto a nivel particular como institucional: “por regla general noto muy buena acogida por parte de la sociedad y de las instituciones, pero es una labor complicada y dura. Lleva por un lado el esfuerzo, el sacrificio personal y el tiempo que puedes robar a tu familia. Luego recibir negativas y la indiferencia en ocasiones resulta un poco desesperanzadora, pero en líneas generales la respuesta es buena. En A Mariña la acogida que tuvo nuestra asociación Piel de Mariposa fue fantástica, es una labor complicada pero gratificante”. Pero considera que aínda queda moito por facer: “claro que queda mucho por hacer, esto es una batalla eterna, la calidad de vida de esta gente tenemos que tratar de llevarla a lo mejor posible. Encima estos dos años con la pandemia para la asociación fue muy complicado por el tema económico, al estar con el confinamiento las tiendas solidarias tuvieron que estar cerradas, que era una de las bases principal de sustento económico junto con la organización de eventos. Sigue quedando camino por hacer y no cejaremos nunca en el empeño”.
O edil burelés contou que “vimos de facer unha recepción a Kiko e a Borja. Kiko é sobradamente coñecido aquí en Burela, é un dos artífices de Alas de Vida e está moi implicado no tema social coa asociación Debra, que traballa para mellorar a calidade de vida e os tratamentos para persoas con enfermidades como a pel de mariposa. Kiko sempre nos ven pedir colaboración para todas estas accións que fai e desde logo, tendo en conta que máis aló do deporte é un tema social, sempre estamos dispostos a colaborar con el”.
Ramiro Fernández engadiu: “neste caso veunos presentar un proxecto para participar con Borja para ir correr a unha proba que chamada Colina Triste, que se desenrola entre Soria e Burgos, e que está avalada pola Unión Ciclista Internacional. Despois desa carreira fixémoslles un pequeno recoñecemento tanto a Kiko como a Borja por esa labor que vai máis aló do deporte, é un tema social, e o Concello, dentro das súas posibilidades, vai estar apoiando todo este tipo de proxectos. Queremos agradecerlle a Kiko todo o seu traballo e a Borja tamén o seu empeño en practicar deporte pese ás súas dificultades. Dicir que o Concello de Burela intenta apoiar todas as iniciativas deportivas e se aínda encima van unidas ao ámbito social con máis cariño nos ofrecemos a esa axuda. Neste caso a axuda foi a promoción turística de Burela no seu maillot e realmente estamos contentos do resultado e do traballo de Kiko que sabe que nos ten á súa disposición para todo aquilo no que lle poidamos axudar”.