Vicente Ansola e mais craro e xinxelo: A fotografía consiste en roubar instantes ao esquecemento. Ansola naceu en 1959 en Alceda, Cantabria, e e Galego de adopción e elección, “ O retratista de Vilaeimil” e conta cunha envexable traxectoria profesional na que destacan as súas exposicións en distintos lugares do mundo e varios premios, entre eles a obtención do Gold Award de Kodak. Un dous premios mais prestixiosos do mundo.
El dice que, como no porco, da fotografía aprovéitase todo. “A miña ilusión era fotografar o tempo que se nos escapa entre as mans e esas esencias rurales que se van ir perdendo e que posiblemente as xeracións venideras tan só verán en antigas películas ou fotos.
Ansola, ten moitos admiradores eu diria fans da sua obra. E recomenda os amantes da fotografia que collan a sua cámara, miren polo visor e barran a terra de esquerda a dereita, de dereita a esquerda e comecen a disparar. “Non te deteñas ata que a tarxeta de memoria rebente de imaxes, regresa a casa e xoga cos resultados. Cando goces con todo iso xa estás preparado para continuar e elixir o teu camiño”.
Ansola, viveu un ano en Irlanda, durante ese ano percorreu 25.000 quilómetros atopando paisaxes únicas que lle inspiraron unhas seis mil fotografas. 39 desas imaxes conforman o libro O bosque da bailarina, comparando Irlanda con Galicia, asegura que na illa “os camiños son máis revirados e non atopas xente no medio das paisaxes; non como aquí, que hai xente en todas partes”
O Pobo das Neboas. Que podedes mercar perante a exposición en RegalXunqueira en Viveiro …. O material do que parte son unhas doce mil fotografas de casas de pedra, hórreos, cabazos e persoas. Explica que en “este libro hai persoas porque quería render unha homenaxe a todas esas persoas que seguen vivindo na zona rural, que son os últimos mohicanos”.
“Dáme pena que non valoren as súas casas e as súas construcións, polo que vou intentar cambiar esa visión a través do que sei facer: a fotografía”.
Parafraseando al poeta poderiamos poñer en boca de Ansola “Maldigo la fotografia concebida como un lujo cultural por los neutrales que, lavándose las manos, se desentienden y evaden. Maldigo la poesía de quien no toma partido hasta mancharse.
A fotografia como mensaxe, como reclamación como protesta de un tempo e de un pais donde arquitectos e analfabetos encheronnos o norte galego, dende Ferrol a Ribadeo de mamotretos de cemento, Barreiros, Burela, Foz, Ribadeo, Viveiro….E Ansola reclama coa sua fotografia a verdade da nosa cultura esmorecida, a nosa tradición e tamén denuncia o sempiterno runrún maldito desta terra que sempre pensa que o de fora é mellor que o noso.
Otero Regal.